Höstdans

Jag tycker det är supersvårt att blogga. Ibland känner jag för att skriva något, men oftast känns det för kort eller menlöst. Men för långt för Twitter. För kort för att betyda något. Tror det får bli en del kortare, personliga texter mellan de längre och mer opersonliga nu though – när jag skriver dagbok för hand så tvingar jag mig själv att öva kalligrafi samtidigt (för att jag skriver jättefult och försöker åtgärda det, inte för att jag skriver snyggt och försöker göra ett konstverk av det) så det tar ju hela dagen, heh.

”Det börjar visst bli höst, men den är aldrig lika grym och svartvit som man tror” sjöng Lars Winnerbäck. Det har jag faktiskt svårt att hålla med om! Tycker ärligt talat att hösten är fruktansvärt svag som årstid, hade gärna flyttat till ett land där det inte är höst 260 dagar om året.

Jag tänkte först skriva ett småcyniskt inlägg, men det finns fan ingen vits med det. I somras intervjuade jag en bonde som hade sysslor från 5 på morgonen till 22 på kvällen, och hans kommentar på frågan ”blir det inte hemskt mycket att göra?” var: ”Jag tänker inte att det är mycket. Hade jag tänkt det så hade jag aldrig orkat”

Det har etsat sig fast, för han har så otroligt rätt. Just nu har jag väldigt mycket att göra, men genom att bara inte tänka på det som jobbigt så blir det inte jobbigt. Det mesta arbetet jag gör är fruktansvärt kul, och det som inte är det (haaaaii statistik) klarar man trots allt av för att man vet att det bara är en fas på väg mot något annat som blir jävligt kul!

Dessutom ger hösten absolut motivation till att ta sig ifrån Sverige, vilket är positivt. På sommaren blir man nästan för bekväm med att ‘Sverige är helt ok ändå’, men nu finns det inget som är ok med Sverige. Sitter med resemagasin (så oldschool) och drömmer om nästa resa, vart och när det blir och hur amazing det blir att få komma ner under vattnet och dyka igen. Längtar efter det!

Nu skola det pluggas i en timme till, sen hoppas jag kunna spendera resten av kvällen framför Netflix och CS:GO – imorgon börjar trots allt en ny vecka med ganska lite tid för sånt!

/J.D.

4 thoughts on “Höstdans

  1. Kan inte med än att hålla med, fast jag lvertänker allt pågrund av min ångest och då blir typ allt jobbigt, bara att typ ta sig igenom dagen, oh nu har jag så mycket läxor att jag bara sitter och stirrar på dem?

    Man vet aldrig hur bra man har haft det tills en massa skit händer, skulle varit världens pluggis om jag inte hade en sån sjuk ångest, blir nog en sån kväll för mig också.. Orka läxor just nu.

  2. Utan att förtära någon längre tid av denna omedvetet stressiga vardag så vill jag bara skriva, eller konstatera, att du verkligen har a way with words. Väldigt intressant och trevligt att läsa det du skriver!

    • Jag är medveten om att jag är sinnessjukt dålig på att svara på allt fint många skriver, men det är verkligen inte meningen! Jag vill svara långt och fint till var och en, men det är oftast så att något kommer emellan och så får jag aldrig chansen att tacka.

      Men även om ditt meddelande var kort så blev jag väldigt, väldigt glad över det, så jag vill bara säga att jag verkligen uppskattar det! Tack, jag hoppas du fortsätter läsa och ge feedback på mina texter – jag lovar att bli bättre och mer strukturerad på att svara på meddelanden, jag är ingen douchebag!

      /J.D.

      • Inget att tacka för! Jag blir alltid glad när jag hittar något bra att läsa vilket jag gjort på denna blogg. Jag tycker att vi i dagens samhälle ofta fokuserar på sådant som är fel och ibland är det essentiellt att framhäva människors bra sidor!

        Jag vet själv hur det är när livet kommer emellan och gör att man inte hinner svara på allt. Jag skriver själv när jag har möjlighet till det och har inte alltid möjlighet att svara på kommentarer på min blogg. Det gör en inte till en douchebag – det gör en till människa.

Kommentera, tyck till, diskutera!

