En ”vanlig” relation skulle döda mig

Gitarr

http://www.expressen.se/omtalat/15-sms-du-skickar-till-din-partner-som-ser-helt-annorlunda-ut-till-din-basta-v/

Klicka på länken, läs!

Läst? Bra!

De där sms:en ”till en partner” får mig att dö lite inombords. Seriöst. Vad är det där för fruktansvärt oskön fasad?

  1. Ska ett förhållande handla om att dölja sig själv och framhäva en slätare, tristare version som gör allt för att vara super-harmlös?
  2. Ska ett förhållande handla om att ljuga om hur mycket man festar eller dricker för att inte den andre ska bli orolig att man gör något dumt?
  3. Ska ett förhållande handla om att ständigt oroa sig för att den andre ska vara med någon annan?

Jag vill fan ha en flickvän som kan skälla ut mig om något är åt helvete. Som kan säga att ”Ikväll ska jag twerka sönder and there’s nothing you can do about it:))”. Som kan säga att: ”Nej, jag pallar inte ses ikväll! Jag är trött/sjuk/har andra saker för mig(/ska bajsa – det är viktigare än att träffa dig)”. Whatever.

På samma sätt vill jag såklart ha mitt space. Ska ett förhållande handla om att hålla nere varandra, att sluta festa och sluta söka adrenalinkickar? Eller ska ett förhållande handla om att boosta varandra till sina absoluta toppar?

Jag vill inte att någon ska berätta för mig hur mycket jag ska festa. Hur mycket jag ska… göra vad som helst. Jag kommer som jag är, och lämnar dig som du är.

I It Takes A Lot To Laugh, It Takes A Train To Cry sjunger Bob Dylan: ”I just wanna be your lover baby, I don’t wanna be your boss”. Det där har fastnat hos mig. När jag letar partner så letar jag inte någon att sitta barnvakt åt.
Jag letar efter någon som jag klickar såpass bra med att jag inte behöver oroa mig det minsta för vad den personen gör. För om jag behöver göra det så passade vi obviously inte så bra ihop trots allt.

Bara en kort tanke! Keep it real,

J.D.

2 thoughts on “En ”vanlig” relation skulle döda mig

  1. Precis vad jag behövde läsa efter ett storgräl med killen i natt… Tack för tankeställaren och påminnelsen!

    Och fortsätt skriva. Sluta aldrig.

Kommentera, tyck till, diskutera!

