Vänsterswipa din väg genom Sverige

timeline-1-still001

Idag åkte jag hemifrån. Eller well, ”hemifrån” – vad som nu är ‘hem’. Dylan sa: ”I was born very far away from where I’m supposed to be, and so I’m on my way home”.
Jag gillar tanken på att vara påväg mot ett hem man inte varit i ännu.

På tåget insåg jag i alla fall att man kan använda Tinder samtidigt som man sitter på tåget, och därmed avverka hela Blekinge och Skåne på en gång. Tolv vänsterswipe och ett högerswipe, Mörrum. Åtta vänsterswipe och ett högerswipe, Sölvesborg. Tio vänsterswipe, Bromölla. Ett högerswipe och nio vänsterswipe, Kristianstad.

Nu insåg jag att jag verkligen underdrev antalet högerswipes också, för att verka lite mer kräsen än vad jag är. Jag är egentligen inte så kräsen i det första urvalet, jag är ganska samtalsslampig.
I samtalen sållas alla konversationer som inleds ”Hej” eller ”Vad gör du” bort. Och alla som är obvious.
Tips: Var inte obvious. Var aldrig obvious.

Den perfekta matchen ser söt, intressant och lite crazy ut. Liksom impulsiv. Sen är jag en bitch med att jag aldrig skriver först. Stöddigt, I know.

Well, efter Kristianstad (okej, jag satt inte superkoncentrerad fram till Kristianstad heller. Jag lyssnade på Eminem och tittade ut genom fönstret, för att liksom cementera bilden av en djup, sårbar kille på ett tåg. Klyschigt) gav jag upp.

Jag tror man kan swipa sin väg genom Sverige utan att hitta vad man vill ha, om vad man vill ha är ett intressant samtal som inte är obvious. Om man är en fasad av en djup, sårbar kille på ett tåg som vill prata om musik, resande och inget alls. Och kanske plocka isär sig själv i höstregnet och vinternatten tillsammans med någon som är likadan.

Om man inte vill ha något ”vanligt”.

peace
J.D.

 

 

 

One thought on “Vänsterswipa din väg genom Sverige

Kommentera, tyck till, diskutera!

