Bakfull och mentalt ihjälslagen

Omslagsbild

Jag har en märklig grej för latinska rötter; jag tycker det är otroligt intressant att veta var våra ord kommer ifrån. Advent kommer från det latinska ordet advenio, ankomst. (Ad = till, mot. Venio = Röra sig mot, utforska). Det är samma rötter som till ordet ”adventure”. Från början handlade det med andra ord inte om äventyr utan om att komma fram någonstans.

Idag har jag inte kommit någonstans överhuvudtaget, för det känns som om någon slagit ihjäl mig mentalt. Igår var det Visboken, en av våra (LundaEkonomernas) största sittningar. Vaknade i eftermiddags av solnedgång.

Sedan dess har dagen gått till att titta på Mysteriet på Greveholm, dricka Cola Zero och äta pizza. Hawaii med svag sås. Inte mild sås.
Jag har gjort EN produktiv sak också; fixat ett sinnessjukt snyggt CV! Vill ni se det så är det helt enkelt bara att erbjuda mig en arbetsintervju

Den här helgen har egentligen varit ett dekadent såll snarare än vad det varit en ankomst för något alls. Men nu börjar mitt huvud samarbeta igen, så nu är det dags att ta tyglarna och göra de kommande tre veckorna innan jul awesome. För det kommer de bli, jävlar ja.

Följ äventyren på Snapchat jdlundberg eller Instagram lundbergjd!

Poss!

J.D.

Kommentera, tyck till, diskutera!

